Mis primeros dias - Reisverslag uit San Rafael, Argentinië van Joanne Visscher - WaarBenJij.nu Mis primeros dias - Reisverslag uit San Rafael, Argentinië van Joanne Visscher - WaarBenJij.nu

Mis primeros dias

Blijf op de hoogte en volg Joanne

27 Augustus 2014 | Argentinië, San Rafael

Nou, hier dan mijn eerste reisverslag vanuit het mooie Argentinië! Geschreven vanaf de computer hier, aangezien mijn gastfamilie nog geen wifi heeft...

Afgelopen zondag was het zo ver. Samen met mijn familie, Suzanne en Louise, en André en Willemijn van Rotary Delden-Borne vertrok ik rond 16:30 naar Schiphol om daar op mijn eerste vlucht te stappen, naar Buenos Aires. Het afscheid was niet makkelijk, het was echt even slikken om weg te lopen bij mijn familie en te weten dat ik ze pas over een jaar weer zou zien. Maar toen ik om 21:30 goed en wel in de lucht hing, was ik vooral opgewonden over mijn komende avontuur!

Om 5:30 locale tijd landde ik in Buenos Aires na een vermoeiende vlucht van 13 uur, waarin ik niet al te veel heb kunnen slapen. Daar werd ik opgewacht door taxichauffeur Mario, die mij naar het andere vliegveld van Buenos Aires zou brengen. Ik kwam daar al aan rond 8 uur `s ochtends terwijl mijn vlucht pas om 14:20 zou vertrekken. Daardoor kon ik ook mijn koffers nog een hele tijd niet inchekken dus ik moest nog een hele tijd beneden wachten in de aankomsthal, omdat ik niet met mijn karretje vol met koffers naar boven mocht (waar je beter kon zitten). Maar na een veel te dure kop koffie (a.k.a. een glas warme melk met een koffiesmaakje), 2 keer op en neer lopen door het vliegveld en een beetje wachten in een koude gang was ik het wachten zat en heb ik nog een keer geprobeerd mijn koffers in te checken, wat nu wel mocht. Eenmaal boven bleek na 3 uur wachten dat onze piloot ziek was, dus ze moesten vervanging regelen, wat al met al bijna een uur vertraging opleverde. Uiteindelijk kwam ik om 17:00 uur aan op het vliegveld van Mendoza, waar ik hartelijk onthaald werd door mijn gastfamilie, de voorzitter van de rotaryclub en zijn zoon!

Met mijn gastgezin ging ik toen op weg naar Mendoza zelf, omdat mijn gastzusje Camila nieuwe sportschoenen nodig had voor een wedstrijd aanstaande donderdag. We gingen naar een heel groot overdekt winkelcentrum en mijn gastvader trakteerde na afloop op ijs :)

Toen moesten we om 21:00 uur nog 3 uur terugrijden naar San Rafael (ik was zo moe dat ik de hele reis geslapen heb) en toen hebben we daarna nog avondeten gehad, zij vonden het niet raar om om middernacht nog te eten. Mijn gastmoeder had empenadas gemaakt: deeg gevuld met vlees en groenten, heel erg lekker!

De volgende ochtend heb ik lekker lang uitgeslapen, ik was uitgeput van de lange reis. Mijn gastzusje moest gewoon naar school. Mijn gastmoeder Silvina had vrij genomen van werk zodat ik niet de hele dag alleen thuis zou zijn. Toen ik wakker was heb ik wat ontbeten (toast met zelfgemaakte soorten jam), daarna heb ik met mijn gastmoeder eerst mijn gastbroertje Santiago opgepikt bij zijn oma. Daarna zijn we naar de supermarkt gegaan om eten te halen voor die dag. Santiago, of Santi, was erg opgewonden dat ik er was en heeft de hele autorit vanalles tegen me proberen te zeggen, hij begreep alleen niet dat ik nog geen Spaans sprak, haha! Volgens mijn gastmoeder heeft hij me wel 10 keer gevraagd of ik met hem computerspelletjes wilde spelen. Thuis aten we lunch, milanesas (soort van schnitzels) met aardappelpuree. Santi wilde per se naast mij zitten.

's Middags ben ik al even naar school geweest! Ik zat in de klas van Facundo, mijn gastbroer die nu in Oostenrijk zit, en ze hadden Human Resources (ik weet niet echt wat het inhoudt) en daarna economie. De lessen zijn heel erg anders dan in Nederland, alles is erg chaotisch en docenten houden erg weinig orde. De meesten zaten allemaal met mij te praten en te vragen naar Nederland, in plaats van huiswerk te maken. De docenten vonden het allemaal wel best. Een paar leerlingen hebben mij de school laten zien. De school heeft een kleuterschool, basisschool en middelbare school in één, en blijkbaar is dat normaal in Argentinië. Iedereen was er heel erg aardig, maar maar heel weinig kinderen spraken Engels, dus het was moeilijk iedereen te begrijpen.

's Avonds zijn we naar Silvina`s moeder geweest. Daar heb ik voor het eerst mate gedronken, een typisch Argentijnse drank. Het is een soort hele sterke thee met suiker. Daarna hebben we Santi naar zwemles gebracht en zijn ik, Silvina en Camila gaan kijken naar een simkaart voor mijn telefoon, omdat het voor mij anders heel duur is. Helaas nog niet gelukt. 's Avonds hebben we rijst met spinazie en een soort kaas gegeten en toen ben ik al vrij snel weer naar bed gegaan omdat ik erg moe was van alle nieuwe indrukken en het proberen te verstaan van iedereen.

Vandaag heb ik ook lekker uitgeslapen, ik hoef niet naar school vandaag. Ik heb mijn gastmoeder typisch Nederlandse dingen laten proeven: hagelslag, stroopwafels, appelstroop. Ze vond het heel erg lekker.

Vanmiddag ga ik met mijn gastvader naar de sportclub om me daar aan te melden, volgens hem kan ik dan overal gebruik van maken! Vanavond begin ik ook aan mijn cursus Spaans. Ik merk dat ik nu al erg snel woordjes oppik, dus ik hoop dat ik me straks al snel kan redden in het Spaans!

Nou, dat waren mijn eerste 2 dagen hier. Ik heb het erg naar mijn zin en iedereen om me heen is heel erg aardig en geïnteresseerd. Ik hoop dat ik snel weer wat heb om te schrijven!

Adioss!

  • 27 Augustus 2014 - 18:26

    Nicole Ter Morsche:

    Hey Joanne,

    Wat tof om je eerste verslag te lezen. Ik ga je reisblog zeker volgen!
    Succes met je cursus spaans pik je vast snel op :)

  • 27 Augustus 2014 - 19:22

    Carla Ter Brugge:

    Joanne,

    Dat klinkt allemaal prima!
    Een fijne leerzame tijd. En lees graag al je verslagen.
    Groet. Gert, Carla, Emmy, Laura en Jasper ter Brugge

  • 28 Augustus 2014 - 19:21

    Annie Asbreuk- Oma:

    Lieve Joanne
    Wat leuk zoo,
    Zo blijven we op de hoogte

  • 28 Augustus 2014 - 21:52

    Hilly Lucassen:

    Hallo Joanne
    wat gaaf om je zo te kunnen volgen.
    en blijven we op de hoogte wat je zoal gaat doen en beleven.
    groetjes Hilly

  • 31 Augustus 2014 - 19:18

    Francis Nijhuis:

    Hoi Joanne,
    Leuk om te lezen, en leuk dat je zo'n grote uitgdaging aangaat! Dapper hoor. Heel veel plezier in Argentina.

    Groetjes,
    Francis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanne

Actief sinds 02 Aug. 2014
Verslag gelezen: 501
Totaal aantal bezoekers 13285

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 24 Augustus 2015

Rotary Youth Exchange naar Argentiniё

Landen bezocht: