Navidad, Año Nuevo y Reyes Magos! - Reisverslag uit San Rafael, Argentinië van Joanne Visscher - WaarBenJij.nu Navidad, Año Nuevo y Reyes Magos! - Reisverslag uit San Rafael, Argentinië van Joanne Visscher - WaarBenJij.nu

Navidad, Año Nuevo y Reyes Magos!

Blijf op de hoogte en volg Joanne

22 Januari 2015 | Argentinië, San Rafael

Het heeft een tijdje op zich laten wachten, maar hier weer een stukje over mijn leven in Argentinië, over de feestdagen!

En dat waren zeker de bijzonderste die ik tot nu toe heb gehad (maar dat viel natuurlijk te verwachten). Vooral kerstmis was een hele bijzondere ervaring, omdat ze dat echt heel erg anders vieren dan in Nederland. Ik leef in een erg katholieke streek, dus Kerstmis is heel belangrijk voor ze. Ze hebben maar 1 kerstdag, maar die dag is niet erg bijzonder. Het echte “Kerstmis” is namelijk kerstnacht: Noche Buena. ’s Avonds komt de hele familie bij elkaar, en in mijn geval was dat een groep van ongeveer 30/40 man, voor het kerstdiner. Iedereen brengt wat eten mee en er is natuurlijk asado. Tegen twaalf uur kreeg ik het gevoel dat het oud en nieuw was, omdat we met zijn allen af gingen tellen tot 0:00 uur, waarna iedereen elkaar een feliz Navidad wenste, met heel veel knuffels, kussen en tranen (er waren mensen die echt emotioneel werden). Vervolgens gingen we naar buiten om vuurwerk af te steken, totdat we snel naar binnen werden geroepen omdat de Kerstman langs was geweest met cadeautjes! Iedereen stormde naar binnen en binnen 10 minuten waren alle cadeautjes uitgepakt hahaha. Toen was er champagne en wijn en er werd de hele nacht nog gegeten en gedronken. 25 december was eigenlijk een dag om bij te komen van de kerstnacht. We hebben die dag dan ook niets bijzonders gedaan...

Oud en nieuw was minder spectaculair en bijzonder dan Kerst, maar wel anders dan in Nederland. Ook deze keer gingen we naar familie voor een diner, dat waarschijnlijk heel erg lekker was geweest als ik niet ziek was geweest, waardoor ik niet veel kon eten :(. Het was voor de rest niet erg bijzonder en de overgang van 2014 naar 2015 was ze waarschijnlijk niet eens opgevallen als ik niet uit gewoonte af begon te tellen haha! Er was geen vuurwerk, op wat knallen verderop in de straat na. Wel werd gezegd dat om 2:00 uur een vuurwerkshow zou zijn op het hoogste gebouw van de stad, maar die duurde welgeteld 5 minuten. Wel hebben we die avond de fles Twentewijn Johanniter gedronken die mijn gezin me opgestuurd heeft vanuit Nederland en iedereen vond hem heerlijk!

Op 6 januari hadden ze vervolgens nog een feestdag: Reyes Magos (drie koningen). Natuurlijk hebben we die in NL ook, maar daar wordt het nauwelijks gevierd. Hier wel. Kinderen zetten ’s nachts hun schoen met eten voor de kamelen en een glas cola voor de koningen en krijgen weer cadeautjes! Er is zelfs een optocht van de drie koningen in de stad. Na deze dag zijn de feestdagen voorbij en worden alle spullen opgeruimd…

  • 23 Januari 2015 - 21:18

    Annie Asbreuk.:

    Joanne weer een mooi verslag!
    Wat grappig dat ze kerst zo anders vieren dan hier
    Wel leuk om het een keer mee te maken
    Joanne op naar het volgende verslag!
    Ik kijk er nu al weer naar uit.
    Gr van hier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanne

Actief sinds 02 Aug. 2014
Verslag gelezen: 596
Totaal aantal bezoekers 13289

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 24 Augustus 2015

Rotary Youth Exchange naar Argentiniё

Landen bezocht: