El mejor viaje: Patagonia! - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Joanne Visscher - WaarBenJij.nu El mejor viaje: Patagonia! - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Joanne Visscher - WaarBenJij.nu

El mejor viaje: Patagonia!

Blijf op de hoogte en volg Joanne

02 November 2014 | Argentinië, Ushuaia

Hola gente!

Allereerst: sorry dat dit verslag zo lang op zich liet wachten.. De afgelopen weken heb ik erg weinig tijd (en zin...) gehad om een blog te schrijven. Nu ben ik inmiddels 3 dagen terug van een fantastische reis door het zuiden van Argentinië en wordt het na 2 maanden dus wel weer tijd voor een nieuwe blog!

Met een fantastische groep exchange students van over heel Europa, en een meisje uit India, vertrokken we op 12 oktober richting het zuiden om te reizen, te zien, te leren, te beleven en natuurlijk ook om te feesten ;)

En we hebben zo veel mooie dingen gezien. Om te beginnen alle dieren: walvissen, een pinguïnkolonie op het strand en dolfijnen. Echt heel bijzonder om al die bijzondere dieren van zo dichtbij te kunnen zien dat je ze bijna aan kan raken!

Het landschap is echt geweldig in het zuiden en we hebben er dan ook zo veel mogelijk van proberen te zien en genieten. In Puerto Madryn hebben we over het strand gelopen, in El Chalten hebben we een wandeling van een hele dag gemaakt over de bergen, waarbij we langs ijskoude en glasheldere meren kwamen, besneeuwde bergtoppen en adembenemende uitzichten.

Patagonia staat bekend om de gletsjers, het op 1 na grootste oppervlakte aan landijs ligt hier. In El Calafate zijn we dan ook met een boot naar het National Glacier Park geweest waar de grote gletsjer Perito Moreno ligt. Na een korte uitleg over de gletsjers, zijn we begonnen aan het beklimmen van deze gletsjer! Het was echt heel gaaf om te doen, we kregen speciale punten onder onze schoenen om niet weg te glijden op het ijs. Op de gletsjer zelf waren kleine meertjes, met water zo schoon dat je het direct kon drinken. Op het hoogste punt van de gletsjer hebben we met zijn allen foto's gemaakt in zwemkleding, wat hele leuke beelden opleverde, haha! Aan het einde van onze wandeltocht over de gletsjer kregen we een glaasje whisky met ijs van de gletsjer.
De dag daarna hebben we vanuit de boot nog 2 grote gletsjers gezien.

In Ushuaia, de zuidelijkste stad ter wereld, zijn we letterlijk op een tocht naar het einde van de wereld geweest! Het was heel gaaf om te zien en het park was heel erg mooi. Als bewijs hebben we een pagina in ons paspoort laten bestempelen dat we bij "El fin del mundo" geweest zijn!

De volgende en laatste stad die we bezochten was Bariloche, de stad die bekend staat om zijn chocolade en feesten! Hier hebben we opnieuw een tour gedaan door een heel mooi park, waarbij we ook met een stoeltjeslift omhoog gingen op de berg, vanwaar we een prachtig uitzicht over het park hadden.
Ook hebben we paardgereden op een boerderij, en spelletjes gedaan daar! Het werd een hele leuke en gezellige dag, die we afgesloten hebben met een heerlijke typisch argentijnse asado!

Maar we hebben natuurlijk niet alleen maar gelopen en mooie dingen gezien. Een belangrijk onderdeel van de trip was ook de feestjes! We zijn in elke stad minstens 1 keer uit geweest en in Bariloche, de stad die om de feesten bekend staat en waar iedereen heen gaat om te feesten, natuurlijk vaker! Het was elke keer heel erg gezellig, want in de groep hing een hele goede sfeer en iedereen ging met iedereen om.

Al met al was de trip echt prachtig, ik heb er echt van genoten. Maar misschien was de meest bijzondere ervaring wel dat we met 22 studenten uit heel Europa (en India) bij elkaar zaten en alles voor een paar weken met elkaar deelden. De landen in totaal: Nederland (1), België (2: 1 Nederlandstalig! Heel leuk om weer Nederlands te kunnen praten! Er was ook 1 jongen uit Walonië die alleen Frans en gebrekkig Engels sprak), Frankrijk (1 meisje), Duitsland (8!), Oostenrijk (4), Zwitserland (1), Denemarken (3), Tsjechië (1) en India (1). We zijn hele goede vrienden geworden! Een leuke traditie is dat iedereen de vlag van zijn land meeneemt om hier foto's mee te maken. Dat ziet er erg leuk en vrolijk uit, er zijn hele leuke foto's uit gekomen! Jammer is wel dat we allemaal heel ver van elkaar af wonen, Argentinië is een heel erg groot land, de afstanden tussen steden zijn belachelijk groot. Gelukkig zien we elkaar volgend weekend weer, als we een rotaryweekend in Tucuman hebben!

Nogmaals sorry voor dit late bericht, ik zal weer gaan proberen mijn blog up-to-date te houden vanaf nu!

Besitos!

• 02 November 2014 - 23:51

Hilly Lucassen:

heel veel plezier Joanne wat een mooie foto's en wat gaaf allemaal
    dit pakken ze niet meer af. en vooral blijf er van genieten.
    groetjes Hilly

• 03 November 2014 - 09:07

Annie Asbreuk.:

Joanne wat geweldig mooi,jij maakt nog eens wat mee !!
    Geniet er van Dit nemen ze je niet meer af.
    Veel liefs Oma.

• 14 November 2014 - 09:47

Han Koning Ter Heege:

Dag Joanne.
    Dacht laat eens ff op internet zoeken of ik iets kan vinden over Joanne. De meiden van A1 wisten niet echt veel te vertellen. Heb jouw verhalen gelezen, geweldig. Aan de foto"s te zien heb je het wel naar je zin. Geniet met volle teugen van dit "avontuur".
    Dit is een geweldige ervaring in je leven. Goed dat je dit gedaan hebt.
    Succes en blijf genieten.

Groeten Han Koning ter Heege